Ochrona Danych Osobowych RODO
- Szczegóły
- Kategoria: Ochrona Danych Osobowych
- Utworzono: piątek, 25, maj 2018 08:48
- Poprawiono: poniedziałek, 15, lipiec 2024 08:05
- Opublikowano: piątek, 25, maj 2018 08:48
- Katarzyna Rembierz-Paruzel
- Odsłony: 41135
Klauzula informacyjna dla interesantów Urzędu Gminy w Chełmie Śląskim (RODO)
Na podstawie art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE Wójt Gminy Chełm Śląski z siedzibą w Chełmie Śląskim, przy ul. Konarskiego 2, jako administrator danych osobowych informuje, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w Urzędzie Gminy Chełm Śląski i będą udostępniane jedynie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa lub umów powierzenia. Dane nie będą transferowane do państw trzecich oraz organizacji międzynarodowych.
Podanie danych może być:
-
wymagane w związku z obowiązkiem ustawowym ,
-
dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania umowy,
- prawnie uzasadnione interesem realizowanym przez administratora,
-
niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
Dane będą przetwarzane do momentu ustania celu przetwarzania. Dane nie będą profilowane.
Przysługuje Pani/Panu prawo do:
-
dostępu do danych osobowych – czy w danym procesie były wykorzystywane Pani/Pana dane osobowe,
-
cofnięcia zgody przetwarzania danych (jeśli dane zebrane są na podstawie zgody) ,
-
sprostowania – poprawiania przekazanych do urzędu danych osobowych,
-
usunięcia – korzystając z tego prawa możesz złożyć wniosek o usunięcie danych. W przypadku zasadności wniosku, jeśli dane zebrane są na podstawie innej niż na mocy prawa, dokonamy niezwłocznego usunięcia danych,
-
ograniczenia przetwarzania – korzystając z tego prawa możesz złożyć wniosek o ograniczenie przetwarzania danych np. kwestionujesz prawidłowość przetwarzanych danych. W przypadku zasadności wniosku możemy dane jedynie przechowywać. Odblokowanie przetwarzania może odbyć się po ustaniu przesłanek uzasadniających ograniczenie przetwarzania,
-
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w szczególnych sytuacjach mogą Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez Urząd Państwa danych osobowych jeśli dane zebrane są na podstawie innej niż na mocy prawa. W takim przypadku jesteśmy zobowiązani do zaprzestania ich przetwarzania ,
-
wniesienia skargi do organu nadzorczego.
SKARGA - mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważają Państwo, że przetwarzane przez nas dane osobowe naruszają przepisy prawa.
Wszelkie informacje związane z danymi osobowymi można uzyskać kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych Panem Michałem Pienta pisząc na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku ze stosowaniem monitoringu wizyjnego
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informuje się, że:
-
Wójt Gminy Chełm Śląski jest administratorem danych osobowych pozyskanych w wyniku rejestracji obrazu przez monitoring wizyjny zlokalizowany w następujących miejscach w Chełmie Śląskim :
-
wokół i w budynku Urzędu Gminy przy ul. Konarskiego 2,
-
na placu zabaw przy ul. Wiosennej,
-
na placu zabaw przy ul. Rolniczej,
-
na terenie Arboretum przy ul. Wieniawskiego,
-
przy ulicy Śląskiej,
-
przy farmach fotowoltaicznych tj. plac zabaw ul. Wiosenna, GP nr 1 ul. Techników 25, SP nr 2 ul. Kolberga 2, GOSiR ul. Techników 4b, GBP ul. Techników 18, GOK ul. Owocowa 10.
-
Podstawą prawną stosowania monitoringu jest art. 9a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.Dz.U z 2024 r., poz. 609 ze zm.)
-
Celem stosowania monitoringu jest zapewnienie bezpieczeństwa osób oraz ochrona mienia.
-
Zapisy monitoringu będą przechowywane przez 14 dni.
-
Zarejestrowany obraz może zostać udostępniony jedynie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
-
Osoba zarejestrowana przez system monitoringu posiada prawo dostępu do swoich danych osobowych.
-
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .
-
Osobie zarejestrowanej przez system monitoringu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
-
Dane z monitoringu nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Oznacza to, że żadne decyzje nie zapadają wyłącznie automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili osób, których dane dotyczą.