Aktualności
Ogłoszenie
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 08, październik 2024 11:49
- Odsłony: 614
Wójt Gminy Chełm Śląski
serdecznie zaprasza seniorów
na spotkanie okolicznościowe z okazji DNIA SENIORA,
które odbędzie się
w Gminnym Ośrodku Kultury
w Chełmie Śląskim
przy ul. Owocowej 10
23 października 2024r.
o godz. 16.00
Stowarzyszenie SURSUM CORDA - Nieodpłatna Pomoc Prawna oraz Nieodpłatne Poradnictwo Obywatelskie
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 08, październik 2024 10:50
- Odsłony: 519
Stowarzyszenie Sursum Corda realizuje projekt powierzony przez POWIAT BIERUŃSKO-LĘDZIŃSKI, w ramach którego prowadzimy nieodpłatną pomoc prawną, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatne mediacje.
Celem projektu jest zapewnienie równego dostępu do nieodpłatnej pomocy prawnej na etapie przedsądowym oraz wsparcie mieszkańców w poradzeniu sobie z różnymi, trudnymi sytuacjami życiowymi i formalnymi - przy wsparciu prawników, doradców obywatelskich i mediatorów.
Oprócz świadczenia indywidualnej, darmowej pomocy - prowadzona jest także EDUKACJA PRAWNA, która zmierza do zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa.
Darmowe materiały edukacyjne wyprodukowane w III kwartale 2024 r.:
- E-INFORMATOR PRAWNY pn. „Spory sąsiedzkie”
- E-PORADNIK EDUKACYJNY pn. „Rodzicu! Zarejestruj dziecko”
- E-SCHEMAT EDUKACYJNY pn. „Zbiórki publiczne”
- KWARTALNIK MŁODZIEŻOWY pn. „Odpowiedzialność w Internecie”
- ARTYKUŁY PRAWNE m.in. z zakresu mediacji czy alimentów
- SONDA ULICZNA z zakresu prawa cywilnego
Działania edukacyjno-promocyjne NPP i NPO:
· Facebook - www.facebook.com/pomocprawna.sursumcorda
· Tik Tok - //www.tiktok.com/@edukacjaprawna">www.tiktok.com/@edukacjaprawna
· Instagram - www.instagram.com/edukacja_prawna_sursum_corda
· Serwis - www.pomocprawna.sc.org.pl, z dedykowaną każdemu powiatowi stroną informacyjną i edukacyjną
· infolinia o systemie NPP i NPO pod nr tel. 18 44 11 994
· całodobowy kanał informacyjny Messenger @Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacje
Ogólnopolska infolinia KAS
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 08, październik 2024 10:33
- Odsłony: 478
Od 1 pażdziernikapracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii KAS
- Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą udzielać informacji z wykorzystaniem jednego numeru telefonu do wszystkich urzędów skarbowych w kraju.
- Tak jak dotychczas, dzwoniący uzyskają ogólną informację podatkową i celną.
- Nowością jest możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
– Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni naszym klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii – podkreśla wiceminister finansów zastępca szefa KAS Małgorzata Krok.
W ramach infolinii KAS w całej Polsce będzie obowiązywał jeden numer telefonu do wszystkich urzędów skarbowych (bez celno-skarbowych i wyspecjalizowanych):
- 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)
- +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy)
- 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)
Możliwości nowej infolinii
Klient będzie mógł połączyć się z pracownikiem urzędu skarbowego lub pracownikiem Krajowej Informacji Skarbowej. Podczas rozmowy Klient uzyska ogólną informację podatkową i celną, ale również, co stanowi nowość w usłudze, uzyska informację w swojej indywidualnej sprawie, po uwierzytelnieniu bezpiecznym telePINem.
TelePIN nadawany jest samodzielnie przez klienta po zalogowaniu do e-Urzędu Skarbowego.
Pełnomocnik (PPO-1) oraz osoby upoważnione do konta organizacji UKO chcący uzyskać szczegółowe informacje, uwierzytelniają się najpierw swoim telePINem osobistym, a następnie podają dane swego mocodawcy (NIP/PESEL).
W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.
Jak to będzie działało w praktyce pokazują poniższe schematy.
Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie: