Aktualności

Informacja o braku wody

brak wody

 

 

Informacja - info brak wodyy 10.10.2024

Ogłoszenie

 

Wójt Gminy Chełm Śląski

serdecznie zaprasza seniorów

na spotkanie okolicznościowe z okazji DNIA SENIORA,

które odbędzie się

w Gminnym Ośrodku Kultury

w Chełmie Śląskim

przy ul. Owocowej 10

23 października 2024r.

o godz. 16.00

Stowarzyszenie SURSUM CORDA - Nieodpłatna Pomoc Prawna oraz Nieodpłatne Poradnictwo Obywatelskie

Stowarzyszenie Sursum Corda realizuje projekt powierzony przez POWIAT BIERUŃSKO-LĘDZIŃSKI, w ramach którego prowadzimy nieodpłatną pomoc prawną, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatne mediacje.


Celem projektu jest zapewnienie równego dostępu do nieodpłatnej pomocy prawnej na etapie przedsądowym oraz wsparcie mieszkańców w poradzeniu sobie z różnymi, trudnymi sytuacjami życiowymi i formalnymi - przy wsparciu prawników, doradców obywatelskich i mediatorów.

Oprócz świadczenia indywidualnej, darmowej pomocy - prowadzona jest także EDUKACJA PRAWNA, która zmierza do zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa.

Darmowe materiały edukacyjne wyprodukowane w III kwartale 2024 r.:

- E-INFORMATOR PRAWNY pn. „Spory sąsiedzkie”

- E-PORADNIK EDUKACYJNY pn. „Rodzicu! Zarejestruj dziecko”

- E-SCHEMAT EDUKACYJNY pn. „Zbiórki publiczne”

- KWARTALNIK MŁODZIEŻOWY pn. „Odpowiedzialność w Internecie”

- ARTYKUŁY PRAWNE m.in. z zakresu mediacji czy alimentów

- SONDA ULICZNA z zakresu prawa cywilnego

Działania edukacyjno-promocyjne NPP i NPO: 

·        Facebook - www.facebook.com/pomocprawna.sursumcorda

·        Tik Tok - //www.tiktok.com/@edukacjaprawna">www.tiktok.com/@edukacjaprawna

·        Instagram - www.instagram.com/edukacja_prawna_sursum_corda

·        Serwis - www.pomocprawna.sc.org.pl, z dedykowaną każdemu powiatowi stroną informacyjną i edukacyjną

·        infolinia o systemie NPP i NPO pod nr tel. 18 44 11 994

·        całodobowy kanał informacyjny Messenger @Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacje

 

 Plakat ze spadami - bierunsko-ledzinski-plakat

 Ulotka dwustronna systemu Nieodpłatnej Pomocy ze spadami - bierunsko-ledzinski-ulotka1

Ulotka dwustronna systemu Nieodpłatnej Pomocy ze spadami - bierunsko-ledzinski-ulotka2

 

 

Ogólnopolska infolinia KAS

infolinia KAS

 

Od 1 pażdziernikapracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii KAS

  • Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą udzielać informacji z wykorzystaniem jednego numeru telefonu do wszystkich urzędów skarbowych w kraju.
  • Tak jak dotychczas, dzwoniący uzyskają ogólną informację podatkową i celną.
  • Nowością jest możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.

– Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni naszym klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii – podkreśla wiceminister finansów zastępca szefa KAS Małgorzata Krok.

W ramach infolinii KAS w całej Polsce będzie obowiązywał jeden numer telefonu do wszystkich urzędów skarbowych (bez celno-skarbowych i wyspecjalizowanych):

  • 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)
  • +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy)
  • 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)

 

Możliwości nowej infolinii

Klient będzie mógł połączyć się z pracownikiem urzędu skarbowego lub pracownikiem Krajowej Informacji Skarbowej. Podczas rozmowy Klient uzyska ogólną informację podatkową i celną, ale również, co stanowi nowość w usłudze, uzyska informację w swojej indywidualnej sprawie, po uwierzytelnieniu bezpiecznym telePINem.

 

TelePIN nadawany jest samodzielnie przez klienta po zalogowaniu do e-Urzędu Skarbowego.

Pełnomocnik (PPO-1) oraz osoby upoważnione do konta organizacji UKO chcący uzyskać szczegółowe informacje, uwierzytelniają się najpierw swoim telePINem osobistym, a następnie podają dane swego mocodawcy (NIP/PESEL).

W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.

 

Jak to będzie działało w praktyce pokazują poniższe schematy.

Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie:

telePIN 1

 

 

telePIN 2

STAROSTWO POWIATOWE

Obywatel

 

CEIDG

NARODOWE SIŁY REZERWOWE

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Biznes.gov.pl

Stowarzyszenie Gmin Górniczych

sgg

Klauzula informacyjna dla interesantów Urzędu Gminy w Chełmie Śląskim (RODO) rozwiń
Zamknij
Zgodnie z art. 173 Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że strona www.chelmsl.pl w celu realizacji usług korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na instalację jednego lub kilku plików cookie na urządzeniu końcowym.